Optimalisasi Budaya Organisasi di Era Milenial

Suryoto -

Abstract


Budaya organisasi adalah sebagai sistem nilai, fungsi, dan acuan perilaku. Sistem nilai dimaksudkan bahwa yang diyakini semua anggota organisasi dan yang dipelajari, diterapkan serta dikembangkan secara berkesinambungan. Fungsi budaya organisasi adalah sebagai sistem perekat diantara anggota organisasi, sedangkan acuan untuk berperilaku adalah dapat dijadikan acuan berperilaku dalam organisasi untuk mencapai tujuan yang telah ditetapkan. Dalam mengelola generasi millenial adalah dengan memanfaatkan perilaku mereka terhadap teknologi.

Kata Kunci: Budaya, Milenial, Organisasi.

ABSTRACT
Organizational culture is a system of values, functions, and behavioral references. The value system is meant that all members of the organization believe in and that are learned, applied and developed on an ongoing basis. The function of organizational culture is as an adhesive system among members of the organization, while the reference for behavior is that it can be used as a reference for behavior in the organization to achieve the goals that have been set. In managing the millennial generation is to take advantage of their behavior towards technology.

Keywords: Culture, Millennial, Organization.

Full Text:

PDF


DOI: https://doi.org/10.56681/da.v18i1.38

Article Metrics

Abstract view : 299 times
PDF - 141 times

Refbacks

  • There are currently no refbacks.


Majalah Ilmiah Dinamika Administrasi (MIDA) Fakultas Ilmu Sosial dan Politik Universitas Wijayakusuma Purwokerto